1. Všeobecné obchodné podmienky
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “VOP”) sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi spoločnosťou GOO STORES s. r. o. , Coboriho 1474/2 949 01 Nitra ( Fakturačná adresa neslúži pre zasielanie odstúpení alebo reklamácii. ) IČO: 56310943 DIČ: 2122274033 Slovenská republika zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 63597/N (ďalej len „ prevádzkovateľ, predávajúci “ ) a kupujúcim ( ďalej len „ zákazník “ ) uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu www.olejeznetu.sk (ďalej len “obchod”).
Orgánom dozoru je: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1 Odbor výkonu dohľadu nr@soi.sk tel. č. 037/772 02 16
1.2 VOP upravujú práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom internetového obchodu www.olejeznetu.sk medzi predávajúcim a kupujúcim.
1.3 Práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy sa riadia právnou úpravou kúpnej zmluvy podľa ust .. § 588 a nasl. v spojení s ust .. § 612 a nasl. zákona č .. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník.
1.4 Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku, spracovanú systémom obchodu.
1.5 Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky elektronického obchodu a cenu tohto tovaru, ktorý je spracovaný systémom obchodu.
2. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1 Kúpna zmluva vzniká na základe požiadavky zákazníka cez elektronický obchod www.olejeznetu.sk. Zmluva sa uzatvára medzi prevádzkovateľom a kupujúcim. Pre uzatvorenie zmluvného vzťahu je potrebné, aby zákazník vytvoril objednávku na stránke prevádzkovateľa a poskytol mu potrebné kontaktné a osobné údaje.
2.2 Po odoslaní objednávky (stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby”) bude zákazníkovi odoslaná správa potvrdzujúca bezproblémové uzatvorenie kúpnej zmluvy. Potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany.
2.3 Kupujúci sa zaväzuje prevziať si objednaný tovar a zaplatiť zaň dojednanú cenu s čím je výslovne oboznámený pred odoslaním objednávky. Súčasťou objednávky je faktúra, ktorá je zasielaná elektronicky na email, faktúra slúži zároveň ako dodací list a daňový doklad. Pokiaľ ste faktúru neobdržali, zákazník je povinný bezodkladne kontaktovať prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ je povinný v čo najkratšom čase zákazníkovi požadované dokumenty doposlať.
2.4 V zmysle zákona sa objednávateľ zaväzuje, že prevezme tovar a zaplatí požadovanú sumu. V prípade ak tak neurobí, je povinný zaplatiť všetky výdavky s poštovným a balným. Všetka argumentácia či odôvodňovanie neprevzatia (napr. neobdržanie oznámenky a pod.) sú považované za účelové. V prípade nezaplatenia objednávky, vzniknutých nákladov, či storno poplatku v uvedenom termíne, budeme pohľadávku vymáhať. Proces je ústretovo nastavený tak, že zákazník má možnosť vždy uhradiť iba zavinenú škodu či náklady. Pokiaľ však nekomunikuje, nehodlá škodu či vzniknuté náklady uhradiť, nie je schopný sa s predávajúcim akokoľvek zmierlivo dohodnúť, neostáva predávajúcemu nič iné, iba si uplatniť náhradu škody podľa týchto obchodných podmienok a pohľadávku eventuálne postúpiť k právnemu vymáhaniu. Za takúto situáciu nesie plnú vinu zákazník a hradí taktiež zvýšené náklady z dôvodu svojho počínania, ktoré takýmito prieťahmi vo vymáhaní vznikajú.
3. Storno objednávky
3.1 Storno objednávky zo strany kupujúceho
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej odoslaním predávajúcim. V prípade stornovania odoslanej objednávky je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú týmto jednaním. Predávajúci si uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade nákupu tovaru “na objednávku”, ktoré bolo nutné na želanie zákazníka zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.
3.2 Storno objednávky zo strany prevádzkovateľa
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
4. Platobné podmienky a možnosti dopravy
4.1 Platobné podmienky
Všetky ceny sú vždy uvedené s DPH.
Za objednaný tovar môže zákazník zaplatiť prostredníctvom:
Dobierka – zákazník zaplatí za tovar v hotovosti pri prevzatí zásielky.
PayU platba kartou – rýchla platba platobnou kartou (Visa, Mastercard, Maestro) ako v bežnom obchode.
4.2 Možnosti dopravy
Kuriér – balíková služba
Kuriér – Nadrozmerné zásielky, paletová preprava
Osobný odber – nie je možný
Výška poštovného je od 2,9€ do 29 € s DPH v rámci celého Slovenska, výška prepravného závisí od veľkosti a hmotnosti objednaného tovaru.5.Dodacie podmienky
5.1 Dodanie tovaru je realizované v čo najkratšom čase podľa dostupnosti tovaru a prevádzkových možností predávajúceho. Každý tovar má uvedenú dostupnosť tovaru avšak prevádzkovateľ si vyhradzuje zmenu dostupnosti tovaru. Ak nebude pri tovare uvedené inak, alebo ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, maximálna lehota na vybavenie objednávky bude do 30 dní od jej doručenia.
5.2. Každý zákazník je informovaný o všetkých zmenách v stave objednávky emailom alebo telefonicky.
5.3 Tovar je dodávaný prostredníctvom kuriérskej služby na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke.
5.4 Vlastnícke právo k výrobkom prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
5.5. Prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za poškodenie alebo oneskorenie dodávky zavinené doručovateľom. Tovar je potrebné skontrolovať ihneď pri prevzatí. Pri zistení závady je potrebné bezodkladne kontaktovať prevádzkovateľa najneskôr do 24 hodín od prebratia dodávky.
5.6. Objednaný tovar Vám doručí kuriér prepravnej spoločnosti na Vami uvedenú adresu kdekoľvek v SR a CR.
6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
6.1 V súlade s ustanoveniami zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má zákazník právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, úplného prevzatia tovaru zákazníkom, alebo treťou stranou, ktorú zákazník poveril prevzatím tovaru.
6.2 Postup v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy
Ak sa zákazník rozhodne pre odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní, je povinný dodržať nasledujúce podmienky:
Kontaktovať nás emailom na reklamacie@olejeznetu.sk so žiadosťou o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla objednávky, mena a priezviska, dátumu nákupu a svojím číslom účtu pre vrátenie peňazí.
Formulár: Odstúpenie od zmluvy
Ak kupujúci už tovar obdržal a prevzal, zašle ho späť na našu adresu ( Adresa na odstúpenie od zmluvy Vám bude zaslaná prostredníctvom emailu. Fakturačná adresa neslúži na zasielanie Odstúpení od zmluvy ) a to za nasledujúcich podmienok:
Tovar odporúčame poistiť, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu či poškodenie na ceste k nám.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený, bez pôvodného obalu alebo neúplný, uhradí kupujúci predávajúcemu náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu.
6.3 Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme bez zbytočného odkladu prevodom na Váš účet a to najneskôr do 14 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru. Platba bude vrátená až po doručení vráteného tovaru späť na požadovanú adresu. Kupujúcemu budú odoslané všetky úhrady, ktoré uhradil v súvislosti s uhradením zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. Pri odstúpení od zmluvy ( vrátení tovaru ) znáša prepravné náklady kupujúci, nie predajca.
6.4. VOP sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania. Právo na odstúpenie nevzniká, lebo zákon túto možnosť neuvádza.
7. Záručné podmienky a reklamačný poriadok
7.1 Predávajúci poskytuje záruku na tovar v dĺžke 24 mesiacov. Záruka začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
7.2 Ku každému tovaru zakúpenému u prevádzkovateľa. Je pri jeho dodaní kupujúcemu priložená faktúra (daňový doklad), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
7.3 Pri preberaní tovaru od kuriéra je potrebné balík dôkladne skontrolovať, pokiaľ obalový materiál zásielky javí poškodenie je potrebné spísať škodový zápis s kuriérom a problém nám nahlásiť bezodkladne na našom e-maili ( reklamacie@olejeznetu.sk )najneskôr do 24-hodín od prebratia tovaru.
7.4
Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
Ak sa jedná o výrobok, ktorý nebol objednaný tovar nerozbaľujte, neotvárajte, inak nebude možné ho vymeniť.
Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru spôsobené nesprávnym používaním, skladovaním alebo poškodením tovaru kupujúcim. Obal a obsah výrobku nesmie byť mechanicky poškodený (mechanickým poškodením sa rozumie také poškodenie výrobku, ktoré nemohlo vzniknúť bežným používaním výrobku na účel, pre ktorý bol vyrobený).
Ak predávajúci môže vylúčiť zavinenie kupujúcim, kupujúci má právo:
Kupujúci má právo uplatniť si reklamáciu emailom na reklamacie@olejeznetu.sk. Do žiadosti o reklamáciu popíše rozsah vady tovaru.
Na reklamáciu budete potrebovať číslo objednávky a fotodokumentáciu poškodeného tovaru, vonkajšie a vnútorné balenie zásielky.
8. Zodpovednosť za chyby na stránke www.olejeznetu.sk
8.1 Prevádzkovateľ upozorňuje, že informácie uvedené na www.olejeznetu.sk sú z časti preberané od tretích strán, môžu obsahovať nepresnosti a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
8.2 Prevádzkovateľ môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty na svojich stránkach a negarantuje vecnú správnosť ich obsahu.
8.3. Prevádzkovateľ nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z jej alebo odkazovaných webových stránok.
9.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva.
Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.
Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.